Założenie własnej firmy niewątpliwie zawsze jest sporym sukcesem i powodem do dumy. Należy jednak pamiętać, że to dopiero pierwszy krok – prawdziwym wyzwaniem jest sprawienie, by firma zaistniała w świadomości potencjalnych klientów. To właśnie jest zadanie agencji reklamowej.

Oczywiście, wszystko można zrobić samemu, nie każdy zna się jednak na mechanizmach i prawidłach rządzących marketingiem. A bez konkretnego pomysłu i przemyślanej strategii nasza firma może po prostu utonąć w morzu konkurencji, zanim tak naprawdę na dobre w ogóle wypłynie na powierzchnię.

Zakładamy firmę – od czego zacząć?

Pierwsze kontakty z agencją reklamową powinny zostać nawiązane jeszcze przed rozpoczęciem działalności. Logotyp, identyfikacja wizualna, projekty graficzne i kanały w social mediach – nie oszukujmy się, Internet jest dzisiaj czołowym miejscem sprzedaży i jeśli nie dostosujemy się do współczesnych warunków, zrobi to za nas konkurencja.

Dotyczy to również social mediów. Ich rola w dzisiejszym świecie nie zawsze musi nam się podobać, ale nie możemy zaklinać rzeczywistości. Założenie i profesjonalne prowadzenie firmowego konta na portalach społecznościowych takich jak Facebook czy Instagram może sprawić, że przybędzie nam naprawdę wielu klientów.

Dzisiaj w wielu przypadkach Internet jest zatem głównym obszarem działalności agencji reklamowych. Dbają one przede wszystkim o to, by identyfikacja wizualna oraz treści publikowane na stronie www oraz w social mediach były spójne, przemyślane i atrakcyjne dla odbiorcy.

Marketing w Internecie

Agencje reklamowe pomagają także w tworzeniu strategii marketingowych przy wprowadzaniu na rynek nowych produktów. Niektóre agencje reklamowe oferują również wsparcie w pozycjonowaniu strony w wyszukiwarce Google, dzięki czemu Twoja oferta będzie widoczna dla większej liczby internautów.

Specjaliści od reklamy są jednak pomocni nie tylko wtedy, gdy wszystko idzie po naszej myśli. Wiele firm wśród swoich usług ma również pomoc w działaniach PR-owych, która niezbędna jest przede wszystkim wtedy, gdy nasza marka zaliczy wizerunkowe faux-pas.

Działania poza siecią

Czasem trzeba jednak odejść od komputera i wyjść na ulicę. Tutaj również agencje reklamowe pomogą nam dotrzeć do potencjalnych klientów. Graficy oraz specjaliści zaprojektują zgodne z identyfikacją wizualną reklamy zewnętrzne, które umieścić można na banerach, witrynach, kasetonach czy samochodach.