Jak ważny jest dobór kolorów w projektach graficznych?

Wszyscy jesteśmy wzrokowcami, niezależnie od naszej płci. Jedne projekty graficzne trafią w nasz gust,a inne nie. Wszystko zależy od koloru. Nie od dziś również wiadomo, że w zależności od barwy na jaką natrafia wzrok nasz mózg reaguje inaczej. Niektóre barwy działają na naszą podświadomość kojarząc się bezpośrednio inne zaś mogą mieć wpływ nawet na nasz organizm. Badania naukowców dowiodły, że kolor czerwony może nawet podnieść ciśnienie krwi, przyspieszyć oddech i puls. Rozważania na temat kolorów prowadzili już starożytni i średniowieczni filozofowie. Przełomem w tej kwestii było opracowanie przez Isaaca Newtona koła barw. Zrozumienie jakie wrażenie robią na nas poszczególne barwy nie byłoby też możliwe bez rozwoju medycyny.

Jakie znaczenie mają kolory?

 

Kolor czerwony zachęca do działania, pobudza nasz organizm do reakcji. Często jest też kojarzony jako barwa agresywna,dająca wrażenie ostrzeżenia. Najlepiej sprawdza się w przypadku promocji, wyprzedaży, wszelkich okazji. Kolor ten kojarzy nam się z energią, witalnością, szybką akcją. Dlatego też tak chętnie wykorzystywany jest do reklamowania np. samochodów sportowych, albo napojów energetycznych. Przykładami marek, które wykorzystują kolor czerwony może być Coca-Cola, H&M, Levis, Colgate, Youtube,

Kolor pomarańczowy jest połączeniem koloru żółtego i czerwonego. Przyciąga wzrok odrobinę mniej niż kolor czerwony, ale nie jest tak agresywny w odbiorze. Jest bardziej neutralny w odbiorze, a dzięki temu lepiej odbierany. Pomarańczowy należy do kolorów ciepłych. Kolor kojarzony jest pozytywnie, z radością, ciepłem, energią, młodością. Z barwy pomarańczowej korzystają takie firmy jak: Allegro, Bank Ing, CCC, Fanta,

Kolor żółty często kojarzony jest ze słońcem, energią, radością. Kojarzy nam się z ciepłem i szczęściem. Używając tej barwy możemy wywołać pozytywne odczucia. Kolor żółty kojarzy nam się z bezpieczeństwem, nie pasuje jednak do produktów luksusowych. Kojarzy się raczej swojsko, z czymś co jest dostępne dla każdego. Często korzystają z niego firmy związane z turystyką, gastronomią, rodziną. Przykładem mogą być chociażby McDonalds, Shell, Ikea, Rainbow, Onet,

Kolor niebieski jest zaliczany do barw neutralnych. Wzbudza pozytywne skojarzenia. Jest na tyle uniwersalny, że może być używany zarówno w stosunku do mężczyzn jak i kobiet. Barwa kojarzona jest z wodą, niebem, zaufaniem, bezpieczeństwem. Z koloru tego korzystają m.in. Facebook, Twitter, Bakoma, Danone, Żywiec Zdrój, Dove, Bank Pekao,

Kolor złoty kojarzy nam się z luksusem,bogactwem, czymś dostępnym tylko dla wybranych jednostek. Dlatego tak chętnie wybierany jest przez marki kojarzące się z dobrą jakością, jak chociażby biżuteria Kruk, Apart, Eveline, Gatta, Wittchen,

Kolor czarny należy do barw neutralnych, często jednak kojarzony jest z elegancją, stałością, odczuciem ekskluzywnym. Kolor klasyczny, trochę tajemniczy. Barwy czarnej używają m.in. takie barwy jak 4F, Reserved, Empik, Puma, Sony, Chanel, Nike,

Kolor zielony kojarzy się jednoznacznie z naturą, przyrodą. Jest to barwa, która uspokaja, sprawia poczucie bezpieczeństwa, relaksuje, odpręża. W reklamie wprowadza powiew świeżości, kreatywności, witalności. Dlatego też tak chętnie używana jest przez firmy, które kojarzą się ze zdrowiem, urodą, naturą, ekologią. Świetnym przykładem mogą być takie marki jak: Ziaja, Pampers, Tymbark, Garnier.

Jak dobrać kolor do projektu?

Wraz z rozwojem technologii powstało wiele narzędzi, które pozwolą nam na dopasowanie do siebie poszczególnych barw. Działają one na podstawie koła barw. Dobrze jest jednak mieć własne obeznanie w tym temacie i intuicję. Pracownia Reklamy Runa zna się na swojej robocie. Wiemy jakiego koloru użyć w projekcie, aby podkreślić atuty Twojej Firmy i produktów. Mamy doświadczenie w tym co robimy, a jednocześnie świeże i młodzieńcze spojrzenie na sprawę. Lubimy to, co robimy. Nasza ekipa to połączenie damsko-męskiego spojrzenia na branżę reklamy. Ściśle ze sobą współpracujemy, wymieniamy się uwagami i pomysłami. Lubimy też kontakt z klientem. Chcesz się przekonać co potrafimy?
Śmiało, skontaktuj się z nami na naszej stronie www, firmowym facebooku, telefonicznie lub przyjdź do naszego biura.