Zanim przejdziemy do dokładnego omówienia zastosowania oraz roli identyfikacji wizualnej w sukcesie biznesowym firmy, w pierwszej kolejności wyjaśnijmy czym tak naprawdę jest wspomniana identyfikacja wizualna. Zgodnie z definicją podawaną przez encyklopedię internetową Wikipedia, wspomniany środek reklamowy to: „podstawowe narzędzie, służące kreowaniu wizerunku marki firmy na rynku. Termin ten określa ogół symboli i zachowań stosowanych w firmie w celu uzyskania czytelnej i spójnej identyfikacji rynkowej i wyróżnienia jej spośród konkurencyjnych marek. Spójny system wizualny jest najważniejszym elementem całościowej identyfikacji”.

A jak to wygląda w praktyce?

Definicja brzmi w sposób nieco skomplikowany? W takim razie wyjaśnijmy to na przykładzie; z całą pewnością doskonale kojarzysz logo znanych marek, takich jak chociażby Adidas, Nike czy Coca – Cola. Zamykając oczy niemalże widzimy typowe dla firmy barwy, a nawet krój czcionki. I to właśnie jest identyfikacja wizualna. To ona wyróżnia firmę spośród wielu jej podobnych i sprawia, iż marka jest zauważona przez klienta bez względu na okoliczności.

Czy potrzebna mi identyfikacja wizualna?

Odpowiedź na powyżej zadane pytanie brzmi tak, jeśli tylko prowadzisz firmę. Nie istotna jest wielkość biznesu czy zaplanowany cel. Dobra identyfikacja wizualna to absolutna podstawa umożliwiająca kompletne funkcjonowanie na rynku. A co możesz zyskać inwestując w odpowiednio zaprojektowaną identyfikację wizualną marki? Przede wszystkim oryginalny charakter, który pozwoli klientom na lepsze skojarzenie danej usługi z prowadzoną przez Ciebie firmą. Zwiększa ona popularność przedsiębiorstwa, a co za tym idzie, przyczyni się do uzyskiwania lepszych wyników finansowych. Jeśli więc Twoja marka wciąż nie posiada indywidualnie dobranych barw, odpowiedniego logo oraz logotypu czy też chwytliwego hasła reklamowego, to już dziś rozważ możliwość skorzystania z usługi opracowania identyfikacji wizualnej.